Hramul Manastirii Lainici

Luni, pe data de 6 august a avut loc hramul manastirii Lainici, eveniment pe care l-am sarbatorit alaturi de ascoristii de la Targu Jiu, cei care ne-au si invitat sa ne bucuram impreuna de praznicul Schimbării la Faţă a Domnului nostru Iisus Hristos. Hramul manastirii are la baza o veche traditie monahala, considerandu-se ca cei ce fac sihăstrie în munţi se aseamănă Apostolilor Petru, Ioan şi Iacov care pe Muntele Taborului au văzut minunea Schimbării la Faţă a Mântuitorului Hristos, aşa cum menţionează Sfintele Evanghelii.
Situata in Defileul Jiului, manastirea este inconjurata de un peisaj mirific. Coborati din tren, sute de credinciosi inaintau  pe drumul forestier din stânga mănăstirii, străbătând câţiva kilometri prin pădure si admirand creatia Domnului. Credinciosii au venit sa se inchine la sfintele moaşte ale Sfântului Irodion si sa ceara ajutor la icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului „Grabnic Ascultătoare“, unicat în ţara noastră, adusă de la Muntele Athos. Este pictată pe lemn de santal şi acoperită cu o mantie grea de argint aurit.
Cum am ajuns, ne-am cazat, apoi am coborat pentru a participa la vecernie si la slujba de seara. Dupa slujba am facut o mica plimbare, apoi am mers sa cerem binecuvantare staretului manastirii, care a fost foarte bucuros de prezenta noastra si ne-a oferit cazare la un hotel din apropiere.   A doua zi- ziua hramului- ne-am imbracat cu mandrie in costumele nationale si am avut onoarea de a sta alaturi de  Înaltpreasfinţitul Irineu, Arhiepiscopul Craiovei şi Mitropolitul Olteniei, Preasfinţitul Nicodim, Episcopul Severinului şi Strehaiei,impreuna cu alti monahi şi monahii din întreaga ţară, dar şi preoţi de mir care au venit  la hramul mănăstiresc.
Cand totul merge conform planului, lucrurile deja incep sa devina monotone! Noi am avut noroc: pe drumul de intoarcere eram peste o mie de oameni in gara care asteptam trenul. Am avut mare noroc ca am incaput cu totii! Noi am calatorit impreuna cu ascoristii de la Targu Jiu pe culoarul ce da in compartimentul vagonului: vantul ne sufla prin par si soarele ne lumina chipurile. Timp de 2 ore am vorbit si am ras cu prietenii nostri din Targu Jiu, apoi ne-am continuat singuri drumul in aceeasi maniera.Ajungand in Craiova cu o mica intarziere, am pierdut microbuzul si orice alt mijloc de intoarcere acasa…si tocmai cand planuiam o vizita ascoristilor din Craiova,  am gasit pe cineva care a acceptat sa negociem. Si uite asa am ajuns si acasa…
A fost o calatorie nemaipomenita.Cu totii ne-am simtit foarte bine, si ca dovada: cand am ajuns in orasul nostru, desi eram cu totii obositi, ne-am oprit in parc pentru a mai petrece putin timp impreuna. Asa se leaga prieteniile de durata…!  Doamne ajuta! Patanii din acestea sa tot avem!

Această prezentare necesită JavaScript.